Ewangelia 1: Robin J. Fisher ma władzę

18 lutego 2007 r. Robin J. Fisher zasugerował na stronie internetowej www.IdeaStorm.com, że wszystkie modele laptopów Dell powinny zostać wyposażone w przeglądarkę internetową Firefox, głównego konkurenta Internet Explorera dostarczanego przez Microsoft. Do dzisiaj wpis doczekał się 1473 komentarzy i zyskał 104 209 pozytywnych punktów w rankingu użytkowników, którzy mają możliwość głosowania za lub przeciw temu pomysłowi.

IdeaStorm stanowi forum stworzone przez firmę Dell, które pozwala użytkownikom komputerów sugerować pomysły na poprawę serwisu, produktów i rozwiązań amerykańskiego producenta sprzętu informatycznego. Decydując się na powołanie IdeaStorm, Dell dał głos społeczności użytkowników z całego świata, którzy całkowicie za darmo pomagają poprawić jakość serwisu, informują o problemach, inspirują nowe pomysły promocyjne i podpowiadają, co zrobić, żeby użytkownicy mieli większą satysfakcję z korzystania z produktów Della. To właśnie platforma daje szansę wolnej wymiany opinii, sugestii i dialogu miedzy użytkownikami a samą firmą.

Czy Robin J. Fisher tworzy armię ewangelistów firmy Dell? Trudno stwierdzić, czy tak właśnie się czuje, ale z pewnością aktywnie pomaga poprawić jakość oferty i sugeruje nowe rozwiązania, które być może przyczynią się do pozyskania nowych klientów.

Ewangelista marki to osoba, która spontanicznie i z zaangażowaniem głosi dobrą nowinę na temat produktu lub usługi. Czy oczekuje za to profitów finansowych? W żadnym wypadku, robi to całkowicie za darmo, czerpiąc korzyści wynikające z przynależności i statusu. Czuje się częścią większej społeczności, która wyznaje podobne wartości. Ewangelista nie jest jedynie wpływową jednostką w swoim kręgu przyjaciół, osobą rozprzestrzeniającą informacje, czy typem „wszystko-wiedzącego” eksperta. Cechuje go pasja w przekazywaniu wiedzy o produkcie oraz najwyższy stopień lojalności.

Zasada: Konsumenci mają władzę
Podobnie jak Robert J. Fisher, konsumenci oczekują włączenia się w proces powstawania produktu i tworzenia oferty, która wpisze się w ich potrzeby. Nie ważne, czy jest to nowy laptop, kubek z kawą, buty sportowe, czy samochód. Współudział zapewnia emocjonalną łączność pomiędzy marką a użytkownikiem produktu. Daje konsumentowi poczucie, że jest współtwórcą produktu.

Advertisements
Otagowane , , ,

2 thoughts on “Ewangelia 1: Robin J. Fisher ma władzę

  1. […] Klienci uodparniają się na klasyczną promocję, stając się współtwórcami oferty. Poprzez zaangażowanie ich i włączenie w proces rozwoju produktu, usługi czy rozwiązania prowadzimy proces ewangelizacji. Szczegóły znajdziecie w poprzednich postach. Chociażby tutaj. […]

  2. […] Klienci uodparniają się na klasyczną promocję, stając się współtwórcami oferty. Poprzez zaangażowanie ich i włączenie w proces rozwoju produktu, usługi czy rozwiązania prowadzimy proces ewangelizacji. Szczegóły znajdziecie w poprzednich postach. Chociażby tutaj. […]

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: