Ewangelia 4: Joga wśród ryku motorów

Adam Dunn jest absolwentem Wydziału Inżynierii i Zarządzania jednej z kanadyjskich uczelni technicznych. Poza godzinami pracy przy rozwoju technologii oczyszczania wody, uczestniczy w zawodach triatlonu i aktywnie przygotowuje się do walki o tytuł Ironmana. Kilka lat temu odkrył jogę i każdą wolną chwilę poświęca na praktykę kolejnych asanów. Adam jest ambasadorem marki lululemon athletics, producenta ubrań dla osób aktywnie uprawiających sport. Pasja dla sportu i aktywny styl życia to wartości, które łączą kilkuset osobową społeczność ambasadorów lululemon. Producent wychodzi z założenia, że jego przedstawicielami mogą być osoby, które swoją postawą wyrażają credo marki.

Obserwując różnorodne społeczności entuzjastów, czy fankluby trudno nie oprzeć się wrażeniu, że ich rozkwit opiera się właśnie na odpowiednio wskazanym celom i wartościom. Sztandarowym przykładem jest marka Harley Davidson, której zwolennicy są w stanie rozpoznać ukochane cacko po rynku silnika. Każdy, kto „dosiadł” Harleya nie mówi o jego osiągach, ale o wolności, jaką daje sama podróż i poczuciu wspólnoty z innymi współwyznawcami kultu Harleya.

Zasada: Okres wyższy cel

Najdynamiczniejsze społeczności łączy coś więcej, niż sam produkt. Odwołują się do wyższych wartości, które zapewniają im spójność, wyróżniają z otoczenia i identyfikują uczestników. Społeczności te przybierają wręcz postać plemion, które kierują się unikalnymi zasadami, wartościami i przestrzegają określonych rytuałów.

Reklamy
Otagowane , ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: