Łowienie talentów przez Twittera

Polecam wpis autorstwa Kevina Morrisa dostępny na Wikinomics.com. Prezentuje kolejne możliwości wykorzystania mediów społęcznych, tym razem do łowienia talentów. Morris opisuje przykład firmy Zappos.com, produkującej/handlującej ubraniami.

Nie będe wdawał się w szczegóły, które znajdziecie na blogu Wikinomics, ale jedna sprawa jest szczególnie ważna podkreslenia. Wykorzystanie i adaptacja w organizacji nowych mediów społecznych wymaga tworzenia kultury organizacyjnej sprzyjającej wolnej wymianie informacji, otwartej komunikacji i chęci włączania konsumentów do dialogu. Bez spełnienia tych warunków, trudno nam będzie rozpocząć przygodę z Facebookiem, Twitterem i całą blogosferą.

Brak kultury organizacyjnej sprzyjającej otwartej współpracy jest najczęstszym przyładem porażek inicjatyw spod znaku Web2.0. Dotyczy to w szczególności firm polskich, które starają się na betonie sadzić drzewka owocowe.

Nic z tego nie wyrośnie.

Dodaj komentarz