Bez Twittera nie ma pracy

… przynajmniej w Best Buy. Sieć handlowa opublikowała ogłoszenie rekrutacyjne na stanowisko Senior Managera w dziale marketingu i jednym z wymagań było posiadanie konta na Twitterze z ponad 250 followerami. Znak czasu? Być może teraz wydaje nam się to dziwne, ale jeśli powierzamy komuś stanowisko menedżera marketingu możemy oczekiwać, że osoba ta będzie rozumiała najnowsze zjawiska w komunikacji. Zamiast wpisywać w CV znajomość pakietu MS Office, języka angielskiego, czy umiejętność prowadzenia samochodu, powinniśmy wykazać, że potrafimy poruszać się po coraz bardziej zapchanych wirtualnych ścieżkach. Znajomość świata Web 2.0 może okazać się bardziej przydatna niż posiadanie prawa jazdy.

Advertisements

5 thoughts on “Bez Twittera nie ma pracy

  1. Jacek Mamot pisze:

    No właśnie – znak czasu. Mam jednak wrażenie, że do nas jeszcze nie dotarł. Ostatnio pytałem znajomych, czy mają konto na twitterze – nie wiedzieli o co chodzi. Ale nawet moja córka, dzięki której dowiedziałem się o istnieniu YouTube i Facebook-a nie słyszała o tym wynalazku – a to już coś znaczy! Tylko co?

    • Łukasz Malczewski pisze:

      Faktycznie na naszym boisku Twitter jest wciąż „nowinką”, z której niewiele osób korzysta i wciąż zastanawia się, „po co to komu”. Z drugiej strony, słysząc, że CNN ma 1,6 mln followerów mogę powiedzieć, że to jest idealne narzędzie bezpośredniej komunikacji z konkretną grupą odbiorców i jedno z najlepszych narzędzi stymulowania konwersacji. Wskakując na Twittera, po prostu mam dostęp do najświeższej wiedzy na określony, profilowany temat, bez konieczności oczekiwania na konferencję, przyjazd guru, rozmowę z innymi, spotkanie, etc. W gruncie rzeczy Twitter to nic innego jak „nowoczesna” tablica ogłoszeń, która pozwala Ci na interaktywną wymianę informacji. Z jednej strony jest cudownym sposobem tworzenia własnego kanału informacyjnego, z drugiej pozwala Ci śledzić informacje z Twojego obszaru zainteresowań. Niestety: tradycyjne media muszą zginąć jak dinozaury (są za wolne) – chyba, że będą ewoluować.

      • Olaf Krynicki pisze:

        Edwin Bendyk w dodatku Polityki napisał, ze Obama wygral wybory m.in. dlatego, ze zrozumial istote zmian zachodzacych w dzisiejszej komunikacji. Z kolei Jacek Utko dyrektor artystyczny Bonier Business zapowiada kres wydan gazet papierowych (przy czym przy zyciu maja zostac te najwieksze i najsilniejsze). Jestesmy w srodku wielkiej rewolucji komunikacynej a jednym z jej elementow jest wlasnie Twitter, ktory tak jak piszesz, daje nam dostep do tego co nas konkretnie interesuje bez koniecznosci poszukiwania danej informacji. Co wiecej „update” dokonuje sie praktycznie natychmiastowo. A jeszcze nie tak dawno nawet te najswiezsze informacje docieraly do nas z przynajmniej 24 godzinnym opoznieniem. Ciekawe jak bardzo swiat narzedzi do wymiany informacji jeszcze przyspieszy?

  2. semetrical pisze:

    Google rozwazal przez jakis czas „inkorporacje” wynikow z twittera jako czesc „universal search”. O konsekwencjach takie kroku chyba nie trzeba pisac 🙂

    Co do kampanii Obamy to za tym wszystkim stal Chris Hughes (http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Hughes_(Facebook)) – wspolzalozyciel facebooka-a (pracowal oczywiscie charytatywnie).

    Dzieki tej kampani Obama zebral 200 milionow dolarow online! Z czego sredni datek byl na poziomie 84 dolarow. Mozna powiedziec ze dosc skutecznie spieniezyl tzw “dlugi ogon”.

    • Jacek Mamot pisze:

      Z tego co wiem to najnowszy „wynalazek” Microsoftu – wyszukiwarka Bing (www.bing.com) już indeksuje twittera. Swoją drogą wpiszcie sobie hasło „crm twitter” do obu wyszukiwarek – wyniki są zupełnie inne. Ciekawe? Zastanawiające? A może biorąc pod uwagę monopol Google troszkę niepokojące? …

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: