Big Mac jak feniks

Od dłuższego czasu obserwuję zmagania McDonald’sa z odbudową swojego wizerunku. Właściwie od początku bieżącej dekady sieć restauracji musi zmagać się z wieloma kryzysami, związanymi ze zmianą preferencji nabywców w kierunku zdrowej żywności, ciągłym trendem pro-ekologicznym. Szczyt problemów przypadł na dzień debiutu filmu SuperSizeMe, który w szczegółach pokazywał problem obżarstwa i szkodliwego wpływu „junk food” na organizm.

Od emsji filmu w maju 2004 roku McDonald’s prowadzi przemyślaną kampanię odbudowy wizerunku. Nie opiera się ona na jednorazowej akcji, ale stanowi kompleksowy, wieloletni plan przekonania odbiorców, że Big Mac jest zdrowy i fit (sic) oraz co istotne z punktu widzenia młodzieży – mega cool (wystarczy spojrzeć na kampanie reklamowe). Dla poprawy wizerunku sieci i podkreślenia wartości odżywczych potraw tam serwowanych, McDonald’s zorganizował akcję „Mom’s Quality Correspondents” (Mamusie ds. jakości). W ramach akcji, McDonald’s poprosił niezależną instytucję o wyselekcjonowanie „korespondentek-mam”, które będą na „chybił-trafił” odwiedzały restauracje i dokonywały analizy jakości sprzedawanych produktów. Akcja cieszy się ogromną popularnością i gromadzi kolejne grupy rodziców, które mają szansę sprawdzić, czy ich pociechy odżywiają się we właściwy sposób. Warto rzucić okiem na prezentację jakości produktów McDonald’s. Do tego dochodzi cała kampania z Ronaldem McDonaldem o charakterze charytatywnym.

Czy tego typu strategia ma sens? Wystarczy posłuchać hymu o McNuggets.

Inspiracją do wpisu był wywiad z dyrektorem ds. strategii McDonald’s zamieszczony na blogu Harvard Business Publishing.

Advertisements
Otagowane ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: