Stawiamy na rekomendacje

W lipcu b.r. Nielsen Research przeprowadził ankietę na temat najbardziej wiarygodnych metod promocji. W badaniu wzięło udział 25.000 internautów z 50 krajów. Okazało się, że 90% respondentów największym zaufaniem obdarza rekomenacje znajomych. 70% polega na opiniach on-line. Co ciekawe, 69% ufa doniesieniom prasowym i treści zawartej w materiałach redakcyjnych. Szczegóły znajdziecie poniżej:

trust_in_advertising

Wyniki wyraźnie wskazują na brak zaufania do reklamy internetowej i konieczność rozwijania działań z zakresu budowania długookresowych relacji z użytkownikami – przede wszystkim poprzez tworzenie warunków do rozwoju dyskusji i dialogu (społeczności, web 2.0). To zdecydowanie najtrudniejsza forma dotarcia do użytkowników, ponieważ wymaga:

  • wyjątkowej przejrzystości i otwartości,
  • zmiany języka komunikacji (eliminacja korporacyjnej „nowomowy”),
  • budowania kultury dialogu z klientami,
  • strategicznego (długookresowego) planowania rozwoju marki,
  • przekazania źródeł komunikacji na zewnątrz (utrata kontroli).
Reklamy

4 thoughts on “Stawiamy na rekomendacje

  1. Olaf pisze:

    Ciekawe badanie i ciekawe wyniki. Zastanawia bardzo wysoka pozycja stron korporacyjnych napchanych przeciez korporacyjna nowomowa. Swoja droga osobiscie uwazam, ze informacje prasowe publikowane w calosci zawieraja o wiele wiecej informacji, ktorych rzeczywiscie poszukuje konsument niz np. material prasowy okrojony przez redkacje/dziennikarza. Jesli informacja prasowa nie jest „sztucznie podkrecona” i ma jasny i zrozumialy przekaz wtedy przedrukowana w calosci stanowi doskonałe źródło informacji.

    W przypadku budowania społeczności problem polega na tym, że jest to, tak jak piszesz, działanie, które wymaga czasu żeby przyniosło efekty a i tak nie mamy pewności, czy nasza strategia jest słuszna. Niemniej jednak jeśli koncept jest ciekawy wtedy mamy ogromna szansę na sukces i zbudowanie grupy, która będzie naszym ambasadorem i od niej beda pochodzic rekomendacje.

    • Łukasz Malczewski pisze:

      Mam wrażenie, że w budowaniu społeczności najważniejsza jest… determinacja i ciągłe trzymanie się zasad. Problem polega na tym, że najtrudniej osiągnąć masę krytyczną (punkt przełomowy ;), czyli ten moment, w którym społeczność sama się napędza.

  2. semetrical pisze:

    my gut feeling is the only thing I trust…

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: