Design My Business

Świat biznesu ogarnął kolejny wirus, tym razem tzw. „Design Thinking„. Ma ono odpowiedzieć na kluczowe obecnie pytanie, co zrobić by moja firma stała się bardziej innowacyjna? Design thinking opiera się na przekonaniu, że sposób tworzenia nowych produktów przez projektantów, może być wykorzystany do kreowania nowych procesów biznesowych, usług, sposobów komunikacji, rozrywki, form interakcji, etc. Menedżerowie powinni zacząć działać i myśleć, jak projektanci przy stole kreślarskim. W procesie tworzenia innowacji powinni korzystać z metod projektantów. Fundamentem design thinking jest ciągła obserwacja otoczenia i dostarczanie pomysłów, zmieniających dotychczasowe sposoby działania – negujace status quo. Nowe idee mają być dostarczane przez interdyscyplinarne zespoły, które traktowane są jako rezerwuar pomysłów. Rzecznikiem tematu jest Tim Brown, szef legendarnej firmy IDEO, która jest jedną z najbardziej innowacyjnych organizacji na świecie. W jednym z ostatnich numerów BusinessWeek, wyjaśnia pojęcie i prezentuje jego filozofię. Szczegóły na temat design thinking prezentowane są również na łamach Think Tank. Jeśli ktoś woli przyjrzeć się Timowi, zapraszam tutaj.

Reklamy
Otagowane , , ,

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: