Wyrazistość zależy od pytań

Przedstawiciele wielu firm zastanawiają się nad tym, w jaki sposób budować swoją wyrazistość? W sytuacji, gdy na rynku istnieje wiele, podobnych produktów, dostarczanych w identyczny sposób, sen z powiek spędza myśl, o tym jak być zauważonym. Problem w tym, że menedżerowie najczęściej grzęzną na poziomie rozgryzania metodyk pozycjonowania, porównywania, analizie, etc.

W procesie poszukiwania wyrazistości kluczowe wydają się dwie kwestie: umiejętne zadawanie pytań i szczerość wobec siebie, swojej firmy i jej produktów. Jakie pytania powinniśmy sobie zadać?

  • Co by się stało gdyby Twoja firma/produkt/rozwiązanie nie powstały?
  • Dlaczego Twoja firma istnieje? Simon Sinek twierdzi, że konsumenci nie kupują tego CO robisz, ale DLACZEGO to robisz?
  • Co straciłby świat, gdyby Twoja firma zniknęła z rynku?

Jeśli odpowiedzieliśmy na te pytania (jeśli Wam się udało) macie podstawy do tworzenia wyróżników firmy. W poszukiwaniu złotego runa, nie starajmy się jednak koncentrować na elementach, które nie znaczą nic dla naszych klientów, lub są dostarczane przez wszystkich, bo w ten sposób możemy sięgnąć jedynie po złoto głupców.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: