Sposób na Davida Pogue’a

David Pogue, redaktor NYT, jest dla świata nowych technologii, tym kim swego czasu Allan Greenspan dla świata finansów. To wyrocznia, której wypowiedzi śledzi codziennie kilka milionów osób. Każdy PR-owiec reprezentujący producenta sprzętu elektronicznego, oprogramowania czy innego „tech-cacka”, chciałby zainteresować go swoim „gadżetem” i sprawić, by spojrzał na niego przychylnym okiem.

David dostaje dziennie na skrzynkę kilkaset e-maili (polscy dziennikarze pewnie podobną ilość), z czego 50 to „PR-owski stuff”. David prezentuje jeden ze sposobów, który podjęła firma CodeWeavers. Zamiast klasycznego press release’a przygotowali film video prezentujący rozwiązanie umożliwiające korzystanie z niektórych aplikacji Windowsowych na Mac-u bez konieczności posiadania softu Microsoft. Video nie polega na prezentacji zrzutów z ekranu, ale przedstawia krótką historię, dedykowaną tylko Davidowi (czego się nie robi dla dziennikarzy). Szczegóły znajdziecie na wpisie Davida Pogue’a.

Można doceniać chłopaków za pomysł i determinację lub ganić za „włażenie w d…”. Zastanawia mnie jednak inna kwestia, czy już wkrótce press release zamieni się w video news release, który będzie dostosowany do potrzeb każdego dziennikarza? Czy zamiast umiejętności pisarskich, PR-owcy będą bardziej doceniani za sposób prezentacji i zachowania przed kamerą? Jedno jest pewne, sposób przekazywania informacji zmienia się diametralnie. Video wypiera tekst i każdy, kto zajmuje się komunikacją przedsiębiorstw musi to wziąć pod uwagę. Obok umiejętności wypowiedzi i obrazowego formułowania myśli, liczy się pomysł, kreatywne ujęcie tematu. Wyróżnij się lub zgiń.

Jeśli jesteś taki sam, jesteś niewidzialny.

Advertisements
Otagowane ,

2 thoughts on “Sposób na Davida Pogue’a

  1. Jakakotka pisze:

    Press release jest jak Jarek Kaczyński. Choć nielubiany, to niezniszczalny. Cała rzecz w tym, by tego przewidywalnego do bólu press Jarka zmienić, tak, by był ciekawy i lubiany przez media. No ale to już nasza rola 🙂

    • Łukasz Malczewski pisze:

      Czy to będzie video, czy press, czy konferencja, czy inna forma prezentowania informacji, to wciąż jedynie narzędzie. Ważne, by wiedzieć co chcemy powiedzieć i potem przełożyć na formę, która pozwoli nam się wyróżnić. Jeśli wszyscy robią to samo, trudno zwrócić uwagę. Jak wszyscy myślą tak samo, to znaczy, że ktoś nie myśli 😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: